Інформація для батьків
У Маріуполі під час навчального процесу вхід до школи заборонений для всіх відвідувачів
Шановні батьки школярів! Звертаємо вашу увагу, що в Маріуполі продовжують діяти накази департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації від 05.08.2016 № 293 «Про організацію роботи щодо забезпечення життєдіяльності учнів, вихованців у 2016-2017 році» та управління освіти Маріупольської міської ради від 22.08.16 № 740 «Про організацію роботи з охорони праці працівників, безпеки життєдіяльності учнів та вихованців в 2016-2017 році», згідно з якими вхід у приміщення навчального закладу дозволений тільки учасникам навчального процесу.
В школу заборонено вхід стороннім особам, а батьки та родичі дітей повинні чекати їх біля входу в навчальний заклад. Просимо поставитися з розумінням до цього рішення, все це необхідно задля безпеки дітей. У школах продовжать вести журнал реєстрації відвідувачів, а також діє заборона на розміщення стороннього автотранспорту на територіях, прилеглих до шкіл.
Якщо ви побачили сторонньої людини в будівлі навчального закладу, то необхідно звернутися в поліцію, набравши короткий номер «102». Крім того, в школах встановлені тривожні кнопки. Представники правоохоронних органів негайно прибудуть на місце для усунення можливої загрози життю та здоров'ю дітей.
Нагадаємо, 9 лютого стався інцидент, коли в одну зі шкіл міста проникла група невідомих осіб. Їх дії завдали шкоди здоров'ю дітей. Про даний факт проінформовано поліція, проводиться перевірка. Управлінням освіти розпочато службове розслідування.
Під головуванням заступника міського голови Ксенії Сухової, з метою запобігання виникнення подібних ситуацій зібрали нараду, в ході якого керівникам загальноосвітніх установ нагадали про правила цивільної та медичної безпеки.
Наказ Про забезпечення безпеки у закладі
Графік харчування школярів у їдальні
1- 2 класи | 8.50 - 9.10 |
3- 5 класи | 9.50 - 10.10 |
6- 8 класи | 11.00 - 11.20 |
9-11 класи | 12.05 - 12.15 |
ГПД | 13.00-13.30 |
Циклічне меню на 2017 рік
Як запобігти насильству
Абетка виживання
Я знаю напам'ять усі адреси, номери телефонів та імена людей, яким довіряю.
Люди, котрим я довіряю, – це мої батьки чи хтось інший, хто дбає про мене та хоче, щоб я був/була у безпеці.
Я пам'ятаю про телефони спеціального та негайного виклику: «101» (пожежна охорона), «102» (міліція), «103» (швидка медична допомога).
У мене є номери телефонів дільничного інспектора, соціальної служби й телефону довіри.
Я нікому не дозволяю принижувати й ображати мене.
Я не ходжу сам/сама по вулиці увечері чи вночі.
Я ніколи не розмовляю з незнайомими людьми, нікуди з ними не йду, нічого у них не беру, не сідаю до них в автомобіль.
Якщо мені загрожуватиме небезпека, я буду тікати, кричати, привертати до себе увагу.
Я не ввійду з незнайомцями до ліфту.
Я не впускаю в помешкання незнайомців, якщо я сам/сама вдома.
Я знаю, де лежить моє свідоцтво про народження.
Якщо зі мною трапиться щось недобре, я негайно розкажу людям, яким довіряю.
Я чітко та послідовно знаю, що робитиму, куди зателефоную, піду, кому розповім, якщо зі мною трапиться щось недобре.
ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ІНТЕРНЕТІ
Я не надаю жодної особистої інформації (ім'я, вік, адреса, номер телефону, номер школи, місце роботи батьків) без згоди батьків.
Якщо я отримаю інформацію, що змусить мене почуватися некомфортно, то одразу розповім батькам або вчителю.
Мої батьки знають усіх, із ким я спілкуюся в Інтернеті.
Я ніколи не погоджуся зустрітися з людиною, з якою познайомився/познайомилася в Інтернеті, без попередньої згоди батьків.
Якщо я вирішу зустрітися з цією людиною, то це буде людне місце, і я запрошу одного з батьків.
Я ніколи не вишлю свої фото людині, з якою познайомився/познайомилася через Інтернет, не порадившись із батьками.
Я не відповідатиму на листи чи прохання, що викликають у мене відчуття дискомфорту або сорому.
Разом із батьками ми встановимо мої правила роботи в Інтернеті: час та сайти, які мені дозволено відвідувати.
ЗАХИСТ ДІТЕЙ ТА ЇХНІХ ПРАВ У СУСПІЛЬСТВІ
Насильство над дітьми розглядається як порушення прав людини, приклад примусового контролю, який одна людина здійснює над іншою, домагання, будь-які інші дії чи бездіяльність, що полягають у застосуванні психічного, емоційного тиску або фізичної сили для заподіяння шкоди.
Дитинство – період життя людини, коли формуються найважливіші функції організму, активно здійснюється засвоєння моральних норм, знань і цінностей, що дозволяє малюку почуватися повноцінним членом суспільства.
Можна сказати, що діти – це особлива соціально-демографічна група населення з віковими обмеженнями від народження до 18 років, яка має свої права, інтереси, специфічні проблеми, але не може відстоювати і захищати їх перед суспільством. Унаслідок цього сьогодні досить гостро постає проблема захисту дітей та їхніх прав. Умови, що склалися в нашій державі у сфері виживання та розвитку дітей (матеріальне забезпечення, стан охорони здоров'я, система освіти і виховання, виховний потенціал сім'ї, розвиненість державної турботи про дітей і законодавчі норми, які відстоюють життєво важливі права та інтереси дітей), не завжди відповідають нормам міжнародного права.
Першу спробу створення пакету норм щодо захисту прав дитини зробила Ліга Націй після закінчення Першої світової війни. У межах правотворчої діяльності цієї міжнародної організації було підписано угоди про припинення торгівлі жінками та дітьми. Найважливішим актом щодо захисту дітей стала Женевська декларація 1924 р., а в 1952 р. – Декларація ООН про права дитини. Також було створено міжнародні організації: Дитячий фонд ООН (1946), ЮНІСЕФ. Їхньою основною функцією стало надання допомоги країнам у вихованні дітей та захисті їхніх прав. Крім того, у 1989 році було прийнято Конвенцію ООН про права дитини, яка визнала дитину суб'єктом права, а її інтереси – пріоритетними перед потребами соціуму. Положення Конвенції можна звести до чотирьох основних вимог: виживання, розвиток, захисті забезпечення активної участі дитини в житті суспільства.
Законодавство України визначає охорону дитинства за стратегічний загальнонаціональний пріоритет, забезпечує реалізацію прав дитини на життя, охорону здоров'я, освіту, соціальний захист і всебічний розвиток. Держава здійснює захист неповнолітніх від усіх форм фізичного і психічного насильства, образ, недбалого і жорстокого поводження з ними, експлуатації, зокрема батьками та особами, які їх замінюють.
Проте випадки жорстокого поводження з дітьми, зневажання їхніх інтересів трапляються в сучасному суспільстві, тому зазначена проблема є нині надзвичайно актуальною. Діти не знають своїх прав та обов'язків, бояться звернутися по допомогу в разі виникнення ситуації насилля. Тому необхідно проводити цілеспрямовану роботу для попередження насильства над дітьми.
ВИДИ ЖОРСТОКОСТІ ЩОДО ДІТЕЙ
- Фізичне насильство – усі форми травматизму, спричинені навмисними діями дорослих: перелами кісток, черепно-мозкові травми, синці на тих частинах тіла, на яких вони не повинні з'являтися, коли дитина грається, опіки, подряпини, опіки від цигарок, сліди людських укусів; споживання невідповідної їжі, напоїв або медикаментів (наприклад, наркотиків чи алкоголю, щоб змусити дитину заснути);
- Сексуальне насильство. Це залучення дітей або підлітків до 18 років до сексуального життя дорослих без розуміння та згоди перших на це, а також просте споглядання чи присутність при сексуальних діях або сексуальна експлуатація дитини.
- Емоційне (психічне) насилля – це вплив на психіку дитини шляхом залякування, погроз (зокрема фізичною розправою), щоб зламати волю до опору, заблокувати відстоювання своїх прав та інтересів, примус робити те, що суперечить її моральним принципам, висміювання, дратування, кривдження, залякування, постійна критика, ігнорування, приниження, тероризування.
- Байдуже ставлення (занедбання дитини) – небажання задовольнити потреби в одязі, їжі, медичній допомозі, тобто батьки не надають адекватну опіку і захист.
Зневажанню і насиллю над дітьми, сприяють певні соціальні й культурні умови:
• відсутність у соціальній свідомості чіткої оцінки фізичних покарань;
• демонстрація насильства у засобах масової інформації;
• неможливість своєчасно встановити факт насильства і здійснити втручання, тому що цього не Дозволяють права громадян на недоторканість приватного життя, власну та сімейну таємницю, закріплені у Конституції;
· відсутність ефективної превентивної політики держави;
· недостатнє розуміння суспільством насильства як соціальної проблеми;
· низька правова грамотність населення;
· погана обізнаність дітей про свої права;
· недосконалість законодавства.
Жертвою, як стверджують дослідження у сфері віктимології, може стати кожен учень, проте дуже часто нею виявляється найслабший або та дитина, яка чимось відрізняється від інших.
Профілактична робота з попередження жорстокості й насильства серед дітей та молоді в навчальному закладі має бути невід'ємним компонентом і необхідною ланкою цілісного процесу виховання. Водночас невід'ємною частиною цієї системи має бути виховна робота з тими, хто входить до найближчого оточення учня.
Можна виділити два основні напрями роботи з попередження та подолання жорстокості й насильства в межах навчального закладу:
- Індивідуальна та групова робота.
- Корекція і втручання у педагогічний процес.
Основними формами профілактики насильства й жорстокості серед дитячих, підліткових і юнацьких груп є:
· індивідуальна — взаємодія з учнівською молоддю, яка виявляє схильність до вчинення таких негативних дій;
· групова — передбачає профілактику протиправної поведінки у формальних учнівських колективах, освітньому закладі загалом;
· масова — пов'язана з проведенням у закладі навчальних занять, лекцій, бесід, тематичних вечорів.
Правила поведінки при артобстрілі
Як вести себе під час артобстрілу в школі!
1. Сховатися у підвалі школи, бомбосховище або певних приміщеннях на нижніх поверхах. Вчителю взяти з собою навчальний журнал для переклички учнів.
2. Всі речі краще кинути і йти без нічого.
3. Під час обстрілу закрити вуха руками і відкрити рот.
4. Не знаходитися навпроти вікон.
5. Сісти на підлозі у несучих стін в безпечному приміщенні.
6. Не панікуйте, займіть себе чимось, можна рахувати хвилини.
На перерві:
1. Якщо ви почули свист снаряда (він схожий на шурхіт), а через 2-3 секунди - вибух, відразу падайте на підлогу, по можливості знаходитись потрібно біля несучих стін. Після затишшя ВЧИТЕЛЮ провести евакуацію учнів класу і спуститися в укриття (підвал, бомбосховище). Лежати треба, щоб знизити шанс отримання осколкового поранення. Осколки летять вгору і по дотичній. Якщо людина стоїть - більше шансів опинитися у них на шляху, ніж якщо лежить.
2. Не панікуйте: вже те, що ви чуєте сам звук польоту, означає, що снаряд пролетів досить далеко від вас, а ті секунди перед вибухом лише підтвердили досить безпечну відстань. В цей час швидко і уважно озирніться навколо: де можна сховатися надійніше і організуйте збір учнів класу і спустіться в укриття (підвал, бомбосховище).
Після закінчення обстрілу:
Залишаючи місце притулку, не давайте собі розслабитися. Тепер вся ваша увага повинна бути сконцентрована на тому, що у вас під ногами! Не піднімайте із землі ніяких невідомих предметів. Бойові елементи можуть вибухнути в руках від найменшого руху або дотику.
Вчителі!!!Всі увагу дітям і підліткам!!!
Не дайте їм підняти що-небудь з-під ніг!
За визначенням директором школи на нараді сигналу оповіщення у разі артобстрілу, вчителі зобов'язані довести цей сигнал до учнів і періодично проводити тренування з евакуації.
Державна служба України з надзвичайних ситуацій